26-10-2011

pompoenen wecken


Hoewel je op een koele vorstvrije plaats pompoenen heel lang kunt bewaren is er toch een periode in het jaar dat je 'zonder zit'. Het ene op en het andere nog niet klaar. Heerlijk als je dan toch nog een paar weckpotten hebt voor de soep. Ik maak ze in alle maten in, voor 2 borden of voor een dikke pan vol. En het is snel klaar. Je kookt de pompoenen en door de roerzeef of met de staafmixer er een egale massa van maken.
Je weckt ze dan 30 minuten bij 90 graden.

Toen ik pompoenen ging plukken, of zeg je rapen?, voor de soep ben ik toch geschrokken. In een donker hoekje van de tuin........ik wilde hem net pakken..............


Een spinnennest. Ze kropen er zomaar uit!!!!!! En mama spin keek toe.
O, je kan het niet goed zien?


Brrrr.

3 opmerkingen:

  1. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh die spinnen ...kriebeltjes krijg ik ervan!
    dit weekend wil manlief pompoen uithollen en pompoentaart maken :o) allé mama zal ze wel mogen maken :o) ik zal uw recept al eens opsnorren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hanneke,
    Dat ziet er mooi uit zeg!
    En heerlijk hoor zoveel pompoenen uit eigen tuin.
    Weck-ze...!
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een idee om te onthouden voor volgend seizoen .... want nu steekt alles in de vriezer ... en het is beter om te wecken ... dat ik daar zelf niet opgekomen ben !!!
    bedankt voor de tip!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
01 09 10 11 12
Blogging tips